پایگاه اینترنتی آخرین بت شکن

محمدرضا محمدزاده شنبه 28 بهمن 1391 14:30 ::

سرداب سامرا
بيشتر خانه‏ها در مناطق گرمسير عراق از گذشته سرداب (زيرزمين) داشت تا ساکنان خانه، از شدت گرماي تابستان در امان باشند. [1]  خانه حضرت عسکري‏عليه السلام در سامرا نيز داراي سرداب بود.
اين سرداب محل زندگي و عبادت امام هادي‏عليه السلام، امام حسن عسکري‏عليه السلام و حضرت بقيةاللّه‏عليه السلام بود و اغلب ديدارها با حضرت ولي عصر در عهد پدر، در همين منزل و در همين سرداب صورت مي‏گرفت. به همين جهت شيعياني که پس از رحلت امام حسن عسکري‏عليه السلام، براي زيارت قبر آن امام و پدر بزرگوارشان وارد سامرا مي‏شدند، بعد از زيارت قبر آن بزرگوار، در محل عبادت سه امام بزرگوار نماز مي‏خواندند و آنجا را زيارت مي‏کردند.
اما متأسفانه برخي از دشمنان متعصب با نسبت دادن تهمت‏هاي ناروا، خواسته‏اند از اين موضوع بهره‏برداري‏هاي نادرست کنند! آنان به شيعه تاخته و معتقدان به غيبت حضرت مهدي‏عليه السلام را به استهزا گرفته‏اند با اينکه مي‏دانند حتي يک نفر شيعه راستين را نخواهند يافت که معتقد باشد حضرت مهدي‏عليه السلام در سرداب پنهان گرديده و يا در سرداب سکونت و اقامت گزيده است!
زائران، تنها از آن جهت به اين مکان مقدس احترام مي‏گذارند که محل سکونت، زندگي، عبادت، نيايش و تلاوت انسان‏هاي کامل بوده است، با اين بيان، آنجا مکان مقدس و خانه پربرکتي است که خداوند اجازه داده است چنين مکاني، رفعت مقام يابد و در آنجا نام خدا به عظمت برده شود. به همين جهت مسلمانان پيرو مذهب خاندان وحي و رسالت، در آنجا نماز مي‏خوانند و بر پيامبر و خاندانش‏عليهم السلام درود مي‏فرستند و آنجا را زيارت مي‏کنند و کسي بر اين عقيده نيست که امام مهدي‏عليه السلام در آن سرداب سکونت دارد يا اينکه از آنجا ظهور خواهد کرد!
  سردابيه
فرقه‏اي از غلات دوازده امامي که منتظر خروج مهدي‏عليه السلام بودند و در ري مي‏زيستند، آنان هر بامداد جمعه، اسبي زين و لگام شده به سردابي برده سه بار مي‏گفتند: «يا امام بسم اللّه». محل اين سرداب را در حله و بغداد نيز ذکر کرده‏اند که خود برداشتي از سرداب سامراء است. مخالفان اماميّه، عقيده غلات مذکور را به همه دوازده اماميان تعميم داده‏اند! اما در کتاب‏هاي اماميّه از اين موضوع اثري نيست.
سرداب سامراء نيز - که در شيعه مطرح است - مربوط به خانه‏اي است که امام دهم و يازدهم در آن سکونت داشته‏اند و امام دوازدهم‏عليه السلام در آن متولّد گرديده است. شيعيان به همين خاطر آن را زيارت کرده، بدان تبرّک مي‏جويند.




مطالب تصادفی



313
تعداد بازدید:<-PostHit->

قلم
تعداد بازدید:<-PostHit->

تولد موعود
تعداد بازدید:<-PostHit->

نقش زنان در قیام قائم
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب مرتبط



<-PostTitle->
تعداد بازدید:<-PostHit->

مطالب پر بازدید



قلب خون مهدی (عج)
تعداد بازدید:14191


سریال ضد اسلامی عمر فاروق
تعداد بازدید:6204


سرداب سامرا
تعداد بازدید:4724


خونین جگر
تعداد بازدید:4709


مدل گوشی شما چیست؟
تعداد بازدید:4309
صلوان یادت نره!!!!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: